PRZYJMIEMY NOWE OSOBY!

Znajdujesz się na blogu, który w całości poświęcony jest pięknemu azjatyckiemu krajowi - Korei Południowej. Jeśli interesujesz się tym krajem oraz muzyką, jaką się w nim tworzy - jesteś we właściwym miejscu.

Jeżeli zauważyłeś, że jakiś teledysk nie został dodany lub w jakiejś dyskografii są braki - napisz nam o tym w PRZYPOMINAJCE, a my postaramy się jak najszybciej to poprawić. Zanim jednak napiszesz - sprawdź, czy dany klip nie jest już dodany w zakładce JAPOŃSKIE TELEDYSKI, którą znajdziesz tuż pod zdjęciem zespołu.

czwartek, 18 kwietnia 2013

Artykuł: Korea a grupy krwi



         Na pewno wiele osób (które interesują się Koreą) zauważyło, że Koreańczycy dużą wagę przywiązują do grupy krwi. Podam tutaj prosty przykład – kiedy chcemy sprawdzić informacje o naszym ulubionym k-popowym idolu, oprócz podstawowych danych, np. imienia, nazwiska, daty urodzenia, mamy podaną grupę krwi. Czasami ja – jako osoba, która bądź co bądź musi wyszukiwać wiadomości na temat artystów – zauważam, że na niektórych stronach autorzy nie podają imienia i nazwiska, tylko samą ksywkę i koniecznie grupę krwi.
          Dlaczego tak jest? Koreańczycy oraz Japończycy uważają, że w zależności od tego, jakiej grupy krwi jesteśmy, w taki sposób kształtuje się nasz charakter. Ponieważ to zjawisko jest dość ciekawe oraz dla nas – Polaków – zupełnie obce, dziwne i często niezrozumiałe, chciałabym przybliżyć Wam nieco tzw. „teorię grupy krwi”.

Daehyun (B.A.P) i CL (2NE1)

Grupa krwi A:
Plusy: lojalność, rozwaga, altruizm, punktualność, perfekcjonizm
Minusy: nieśmiałość, nieumiejętność wyrażania uczuć, upór, arogancja, konserwatyzm, sztywność
Opis: To osoby bardzo tajemnicze, nie potrafiące wyrażać uczuć oraz swoich myśli, co sprawia, że nierzadko są nierozumiani. Cechują się niezwykłą, obsesyjną wręcz lojalnością względem bliskich osób. Są uparte i trzymają się swoich poglądów bez względu na wszystko. Są sztywni, często nie potrafią się wyluzować. Ponad to – cóż – mają słabą głowę.

Taemin (SHINee) i Qri (T-ara

Grupa krwi B:
Plusy: optymizm, otwartość, wierność swoim pasjom, kreatywność, zdolność przystosowania
Minusy: niecierpliwość, egocentryzm, lenistwo, nieodpowiedzialność, zapominalstwo, uzależnienie od opinii innych
Opis: Osoby uzależnione od opinii innych, mimo to mający poczucie indywidualności, odrębności od społeczeństwa. Nie są godne zaufania, są nieodpowiedzialne i zapominalskie. Nie mają cierpliwości i szybko się denerwują. Często mają wiele zainteresowań i pasji, które realizują. Kochają zwierzęta. Są otwarte, optymistyczne i potrafią dostosować się do każdej sytuacji. Mężczyźni z grupą krwi typu B są uważani za kobieciarzy i nie mają zbyt dobrej opinii w Korei.
 
Yuri (SNSD) i Taeyang (BIGBANG) 

Grupa krwi AB:
Plusy: empatia, inteligencja, statyczność, racjonalność
Minusy: nieumiejętność przebaczania, niedelikatność, nieprzewidywalność
Opis: Postrzegani są jako osoby inteligentne, kierujące się rozumem, a nie sercem. Dobrze zarządzają pieniędzmi. Są nieprzewidywalni, zawistni, a jednocześnie empatyczni. Są pełni sprzeczności – mogą posiadać jednocześnie dwie antagonistyczne cechy, które będą ujawniać się w dogodnych momentach. Są dwulicowi i niegodni zaufania.
 
Sulli (f(x)) i Eunhyuk (Super Junior) 

Grupa krwi 0:
Plusy: pewność siebie, ambicja, szczerość, solidność, umiejętność dążenia do postawionych sobie celów, otwartość
Minusy: bezczelność, próżność, nieczułość, bycie bezlitosnym
Opis: Mają duszę wojowników. Często pasjonują się sportem, ponieważ jest to dla nich idealna okazja, by być na szczycie i osiągać sukcesy. Są bardzo ambitni, wytrwali w tym, co robią. Niekiedy obsesyjnie dążą do bycia najlepszymi. W grupie przeważnie zajmują stanowisko lidera. Nie boją się podejmować ryzyka – są odważni. W kontaktach międzyludzkich towarzyscy, kontaktowi i otwarci.

          W niektórych krajach, np. w Polsce, ludzie przy pierwszym spotkaniu z pewnością zapytają Cię o imię; w Korei być może pierwszym pytaniem, jakie zostanie Ci zadane, będzie: „Jaka jest Twoja grupa krwi?”.

A jaką Ty masz grupę krwi?

29 komentarzy:

  1. Tak,tak o grupie krwi już trochę czytałam to takie zadziwiająca ;D
    Ja mam 0

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam, zdaje się, że B... Ale ...? Czemu wydaje mi się, że to przypomina troszkę coś, jak wróżenie z ręki czy nawet horoskop..? I dlaczego mam wrażenie, że to się nie sprawdza...?
    W każdym razie... kolejna różnica kulturowa. Już wcześniej o tym czytałam, ale nie z taką dokładnością. ;D Dzięki wielkie za wpis. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz co? Też mam właśnie prawdopodobnie grupę B i u mnie jest tak, że sprawdza się prawie wszystko. :o Zdziwiło mnie to i chyba pomału zaczynam w to wierzyć. xD

      Usuń
    2. Ja mam A i też się wszystko sprawdza. :o

      Usuń
    3. To tylko ja wypadam z ram opisu? xD O ile z zaletami jeszcze mogę się zgodzić (przez wzmiankę o pasjach), toteż wady to już zupełnie inna sprawa... A co ciekawsze, od dziecka mówią mi, że moje największe zalety to odpowiedzialność i cierpliwość... Hahahh. xD No cóż. Zdarza się, prawda? ;p
      No i chyba powinnam się cieszyć, bo w mojej profesji liczy się indywidualizm, jak wśród artystów przystało. ;D
      Więc chyba wszystko w porządku. :)

      Usuń
    4. Zdarza się, zdarza. Ale coś tam się zgadza... Chociażby te pasje i indywidualizm, a to już sprawia, że mamy w "wierzeniach Koreańczyków" ziarenko prawdy! :D

      Usuń
  3. Ehh, według tego jestem dwulicowa i nie można mi ufać, miło :c

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Why so serious? Nie martw się! Jak widać na przykładzie elf_0203, nie wszystko się zgadza. :)

      Usuń
  4. "songoooo" nie przejmuj się, też mam grupę AB.
    Gdyby nie ta końcówka to nawet wszystko by się zgadzało.
    Prawie, bo ja tam jakoś inteligencją nie grzeszę :P
    Ej a czy czasem "Chocoball" nie mają grupę krwi AB .?
    Czy mi się coś pomyliło? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co wyczytałam, to tak. :D

      Usuń
    2. Tak właśnie myślałam :D Więc jestem bardzo zadowolona ze swojej
      grupy krwi :P

      Usuń
  5. Że co?! Ja mam A i wcale taka nie jestem eh...

    OdpowiedzUsuń
  6. Eunhyuk ma 0 i wszystkie opisane minusy do niego nie pasują.

    OdpowiedzUsuń
  7. No cóż zdecydowanie powinnam mieć grupę B, a nie 0... Może to jakaś pomyłka w papierach :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam grupę krwi A... I wszytko pasuje x.x Jezu moja mina musiała być bezcenna XD

    OdpowiedzUsuń
  9. Razem z bliźniakiem mamy 0 i powiem szczerze, że wszystko pasuje. xD

    OdpowiedzUsuń
  10. Xiumin ma grupę B ale wcale nie wygląda na niecierpliwego egocentryka XDD

    OdpowiedzUsuń
  11. ja jestem obeznana z grupami krwi głównie z powodów żywieniowych, bo jest to dość ważne w mojej rodzinie, ale fajnie np wiedzieć że twój bias ma taką samą grupe krwi bo to zawsze jakoś łączy :3

    OdpowiedzUsuń
  12. Serio w to kąpletnie nie wierzyłam i uważałam to za totalną mega bzdurę.
    W końcu przeczytałam swoją grupę....
    Jestem zszokowana bo to się zgadza... O.o

    OdpowiedzUsuń
  13. Grupę krwi 0 ma Oh Sehun z EXO ;)
    Świetnie opisane. Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  14. Hmm... Mam grupę krwi 0 prawdopodobnie Rh- ale napewno nie jestem pewna siebie, nieczuła, bezlitosna i próżna. Jestem nieśmiała, boję się odezwać do obcych, często płaczę, nie bardzo się przejmuję swoim wyglądem, nawet mojego kota nie potrafię mocno uderzyć jak mnie ugryzie i jestem raczej optymistką. Może jestem leniwa, wielu rzeczy się boję, zdarza mi się kłamać...
    A tak poza tym post świetny ^^ i blog ogólnie też ^^
    Zaraz będę jednym z obserwatorów~ hihi

    OdpowiedzUsuń
  15. mam grupę krwi AB XD to trochę smutne:c bo tyle wad nisz cech no trudno takie życie >.< ale nie będę narzekała

    OdpowiedzUsuń
  16. według mnie to strasznie głupie, nie wiem jak można w to wierzyć a tym bardziej oceniać kogoś na podstawie grupy krwi

    OdpowiedzUsuń
  17. Wyłapałam błąd :/ Taemina ma grupę krwi B :)

    OdpowiedzUsuń
  18. mam grupę 0 i.. wszystko pasuje :o

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja mam pół na pół czyli A i 0 :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Może to głupie, ale ja nie wiem jaką mam grupę krwi XD

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy